søndag 22. april 2012

Operasjon luke som er noe medtatt.

Operasjon luke som er noe medtatt. Ja dette blir en tråd om luken ut til dekket forut.
Siden 1983, så har nok den blitt "slengt opp" endel ganger, og fått hard medfart. Dette har resultert i at den har delvis sprekkt i knekken der belastningen blir størst når den treffer dekket.
Her får vi da se om jeg fremdeles husker hvordan man blander polyester og herder, for så og forsterker med glassfiber.
Kan skimte at den er sprekkt i knekken på hver side
 Sprekk
 Gelcoat på utsiden er også sprekkt.
Andre siden.
Først ble maling på innsiden slipt bort, iallefall god og matt.
 Jeg hadde et par flatjern liggende, som jeg bøyde til i riktig vinkel til "knekken", så kom gamle ferdigheter til nytte igjen fra min tid som ansatt på Hansvik Boat. Glassfibermatte ble mettet med polyester, og rullet ned med alurulle. Tauet brukte jeg for å få mest mulig riktig fasong på luken.
 La et par remser over flatjernet, og opp på siden i knekken.
 ...
 -----...
Sånn, da er det bare å vente på at det herder, så får vi slipe og lakke litt. Får sparkle litt på utsiden også, så får vi håpe det ikke bygger for mye til motparten på Jåt'n.
 Maskering, sparkling og grunning.
Så noen lag med lakk.
Det ble byttet plexiglass med lexanglass før montering og det ble også lagt på vinduspakning mot skroget for å forhindre sprut inn.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar